Сучасна школа активно впроваджує педагогічні новітні технології. Побудова музейної експозиції-це приклад практичного втілення форми навчання й виховання, як метод проектів. Сучасні проектні технології спрямовані на стимулювання інтересу учнів до невідомих знань, розвиток дитини через розв’язання проблем і застосування їх у конкретній діяльності. Музейна справа-дуже важлива у школі профорієнтації. Важливою умовою створення й діяльності музею є наявність активу, який складається як учнів так і вчителів і батьків. Співпраця повинна бути творчою між активом музею, створюється краєзнавчий актив із ініціативної групи учнів 5-10 класів. Зміст роботи: 1. Експозиційна (розробка наукової концепції, тематичної структури, тематика-експозиційного плану, оформлення й монтаж експозиції). 2. Пошуково - збиральницька (збір експонатів). 3. науково-дослідницька (вивчення історичних, літературних джерел, знайомство з експозиціями державних, громадських музею, робота в бібліотеках, архівах: написання наукових довідок, рефератів-інформаційної бази для створення текстів екскурсій, лекцій) 4. Облік та інвертизація музейних експонатів. Концепція музею: - обґрунтування актуальності експозиційної тематики предмета пізнання (вивчення історії села, занять, природи, господарства); - формування завдань музею (збереження та популяризація історичної та культурної спадщини виховання національно свідомої творчої молоді); - визначення форми музейної роботи; - визначення назви музею (історичний, краєзнавчий);
Концепція краєзнавчого музею
Плосківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Село Плоске засновано козаками (у ХV ст.) вихідцями із Гоголева, які вирубували в долині річки Смолянки (Рудки) ліси, і виготовляли смолу, яку потім перевозили по річці Рудці. Село було невелике. Пізніше, основне заняття було землеробство. У 1966 році було створено радгосп «Плосківський», який був відомий по всьому Радянському Союзі як виробник молока та м’яса. За часів командної системи це було передове господарство. З роками село втратило свою славу. Жителі втратили роботу. Можливість більше дізнатись про життя плосківчан в минулому, мати уяву про історію, назву села, заняття населення, наштовхнуло на думку про створення в школі музею. Робота з музеєбудівництвом: 1. Триває робота по збору пам’яток, предметів побуту, одягу, листів, фотографій, документів. 2. Організація центрів для проведення дослідницько-наукової роботи: - історичний; - географічний; - етнографічний; Члени гуртка збирали експонати по селу. Заходили в кожний двір, проводили роз’яснювальну роботу і люди віддавали старі речі. Для майбутнього музею було виділено окрему класну кімнату. Експозиції вирішили не обмежити хронологічними рамками: час заснування села до сьогоднішнього дня. Музей представляє узагальнений вигляд села, тому що у 1943 році село було спалено німцями і тому багато експонатів із життя середини ХХ століття відновити неможливо.
Інформація про діяльність у Плосківській ЗОШ І-ІІІст. "Світлиці українського слова»
У Плосківській ЗОШ –І-ІІІст . світлиця українського слова функціонує на базі шкільного краєзнавчого музею, де поруч з експонатами з історії села зібрані матеріали , які сприяють вихованню в учнівської молоді поваги до культури, традицій, історії та мови рідного народу, усвідомленню своєї етнічної незалежності, освоєнню рідної мови як національної цінності. В музеї відтворені фрагменти української хати з традиційною піччю, лавою, ліжком, мисником, скринею, образами, національним вбранням та посудом, знаряддями праці. Для учнів школи проводяться екскурсії з демонстрацією роботи побутових приладів. До свята Великої Перемоги- 9травня створили виставку в музеї, проводилась екскурсія для гостей свята та ветеранів Великої Вітчизняної війни. Музей ще не зареєстрований, але постійно ведеться робота по поповненню новими матеріалами.